מצאו את המשרה הבאה שלכם

4 טיפים לקריירה ברפואה אסתטית

שוחחנו עם שלושה אנשי מקצוע במרפאות כללית אסתטיקה כדי לשמוע מהניסיון שלהם מה הדרכים הכי טובות לטפח קריירה מוצלחת בתחום

תעשיית האסתטיקה בעולם ובישראל נמצאת בצמיחה מתמדת בזכות חידושים טכנולוגיים ודרכי טיפול לא-פולשניות. לצד העלייה במודעות ליופי ואסתטיקה, גדלה גם כמות המטופלים שמבקשים להגשים את חלומותיהם. יותר גברים החלו לפנות לטיפולים וגם טווח הגילאים התרחב. חושבים להשתלב בתחום? שוחחנו עם שלושה עובדי כללית אסתטיקה על הדרך הטובה ביותר לבנות קריירה ברפואה אסתטית.

השתלבו בארגון גדול

השתלבות בארגון גדול נותן כמה יתרונות למי שרוצה להצליח בתחום", אומרת אלאא בראנסי, אחראית משמרת במרפאת כפר-סבא, שהחלה את דרכה ברשת לפני שלוש שנים כעובדת מנהל ואדמיניסטרציה. "בכללית אסתטיקה קודם כל יש לך גב, תמיד יש עם מי להתייעץ ותמיד אפשר ללמוד מניסיון ומומחיות של אחרים, וזאת גם הדרך הכי קצרה להתמקצע. שנית, יש לאן להתקדם – יש אופק. יש מרפאות בכל הארץ והתפקידים מאוד גמישים ודינמיים. ברגע שמתחילים, השמיים הם הגבול. הקידום שלי הוא רק אחת הדוגמאות לכך".

רויטל גלרט, מנהלת אדמיניסטרטיבית במרפאת ראשונים בראשל"צ, מוסיפה: "בתחום האסתטיקה מאוד חשוב ללמוד את העבודה מאנשים שמתמחים בזה. חשוב לגדול במקום רציני שיש לו אחריות, אמינות וביקורת של משרד הבריאות. כאן ברשת יש גב מקצועי – אתה לא מקבל החלטות לבד ולא מבצע פעולות על דעת עצמך. כל טיפול עובר כמה בקרות ולי כעובדת זה נותן שקט נפשי. אני יודעת שאני עושה את הדבר הנכון ולומדת את המקצוע בדרך האחראית ביותר".

"אני מסכים", אומר ד"ר תמיר שי, מומחה לכירורגיה פלסטית בכללית אסתטיקה בעפולה ובבאר-שבע וכירורג פלסטי בכיר בבית החולים בילינסון. "תחום האסתטיקה מאוד פרוץ כרגע, וזה אומר שהרבה אנשים עם תעודת רופא יכולים לעסוק באסתטיקה. כמות המטופלים שמגיעים אלינו עם הסיבוכים אחרי טיפול אצל רופא או במכון ללא המומחיות הנדרשת, היא אדירה. בארגון גדול כמו שלנו יש מומחים בכל התחומים שמטפלים בכל סוגי הבעיות. אם מגיע מטופל עם מקרה שיש לי פחות ידע וניסיון בו, אתייעץ ואם צריך גם אפנה אותו למטפל שמסוגל לבצע את העבודה באופן הטוב ביותר".

הישארו מעודכנים

"תחום האסתטיקה משתנה כל הזמן ולכן מי שרוצה להתקדם חייב להיות מעודכן", מצהיר ד"ר שי. "כדי לעשות את זה קודם כל חשוב להשתתף בהשתלמויות. ארגון גדול כמו כללית אסתיטיקה מתעדכן בכל מה שחדש בספרות הרפואית ומעביר את העובדים השתלמויות רלוונטיות. אם הארגון שלך לא מספק את זה, חשוב לעשות את זה עצמאית כדי להכיר כל פרט ופרט בתחום ואת כל החידושים בו. מי שנשאר פעיל מבחינה אקדמית הוא הרבה יותר מקצועי.

ד"ר שי: "ארגון גדול כמו שלנו מתעדכן בכל מה שחדש ומעביר את העובדים השתלמויות רלוונטיות"

מלבד קורסים והשתלמויות יש את ההתעדכנות בטכנולוגיה. במיוחד אנחנו הכירורגים מחויבים לשלוט בטכנולוגיה הכי עדכנית בטיפולים. בטיפולים אסתטיים לעתים קרובות כל התפתחות טכנולוגית משפרת את תוצאות הניתוח, ולעתים אפילו חוסכת ניתוחים על-ידי שימוש בלייזרים מתקדמים או הליך פחות פולשני".

רויטל מספרת על חומרים חדשים שנכנסים לשימוש, טכנולוגיות מתקדמות ודרכי טיפול חדשות. "מתפרסמים מחקרים חדשים, יש מידע חדש על סוגי מזרקים – כל הזמן יש משהו חדש לגלות. בגלל זה חשוב לעבור קורסים והכשרות – ואצלנו תמיד דואגים שכל אנשי הצוות – יועצות וגם צוות המנהל והאדמיניסטרציה, יהיו מעודכנים. לאחרונה, למשל, עברנו הכשרה בתחום ההזרקות שהעבירו רופאים מומחים של הרשת. לפעמים יש השתלמויות של חברות שמספקות את הטכנולוגיה החדשה. כדי להתקדם  בתחום חייבים  להיות בעניינים ולשמור על מקצועיות".

"צריך להכיר את התחום על בוריו", מדגישה אלאא. "כשמטופל מגיע צריך לתת לו תשובות לכל השאלות ולהפנות אותו למקום הנכון, להמליץ לו על סוג הטיפול המתאים לו ולפעמים גם יש צורך בשילוב בין טיפולים. לכן אנחנו עוברים הדרכה על כל טכנולוגיה חדשה שמגיעה ומשתתפים בהשתלמויות וכנסים אחת לרבעון, שם אנחנו מתעדכנים. כל עובדת במרפאה צריכה להכיר היטב את התחום ואת הטיפולים השונים שאנחנו נותנים – אלה הפנים שלנו, ככה נותנים את הטיפול הטוב ביותר".

הקפידו על יחסי אנוש טובים

"יחסי אנוש טובים חשובים בתוך הצוות שלנו וכמובן מול הלקוחות", אומרת רויטל. "אנחנו עובדים עם בני-אדם שמשהו מציק להם והם רוצים לשפר את עצמם, להגשים חלום. הם מגיעים בכל מיני מצבים, גילים וקשיים וצריך להקשיב להם, להבין מי הם ולמה הם זקוקים. אי אפשר להתייחס אליהם כעוד פגישה ביומן. העבודה שלנו היא להגשים חלומות לאנשים וצריך סבלנות ויכולת הכלה.

"הצוות של המרפאה עובד בשיתוף פעולה מלא: עובדות המנהל מקבלות את המטופלים, משם הם עוברים לרופא וליועצת. חשוב לנו ששרשרת הטיפול תהיה יעילה ונעימה. בין העובדים אנחנו כמו משפחה. לפעמים לא צריך יותר ממבט כדי לדעת מה מישהו אחר בצוות צריך. גם המטופלים מרגישים את האווירה הטובה הזאת".

"גם אצלנו במרפאה היחסים בין חברי הצוות הם כמו במשפחה, ממש בית", אומרת אלאא. "יש חברויות שנמשכות מעבר לשעות העבודה ואנחנו נהנים לעבוד ביחד. כשמטופל נכנס למרפאה שלנו הוא מרגיש את החום. וזה לא רק נעים לנו אלא גם מאוד עוזר למטופלים לעבור את התהליך".

לדברי ד"ר שי, הוא מקדיש זמן לכל מטופל כדי להכיר את הצרכים והרצונות שלו. "בשיחות האינטימיות האלה אנחנו מבינים מה מפריע לו וממה הוא חושש. תיאום הציפיות מאפשר למטופל לדעת איך תתרחש ההחלמה, מה עלולות להיות תופעות הלוואי ואיך תיראה התוצאה. כדי שלקוח יהיה מרוצה חשוב להבין אותו ולהקשיב לו ולכן תמיד אני אשאיר זמן כחלק מהאבחון לשמוע את המטופל ולהבין מי הוא".

צברו ניסיון ולמדו מביקורת בונה

"כל יום אתה צריך לבדוק את עצמך ולהיות קשוב לביקורת שמופנית אליך – להשתפר", אומרת אלאא. הפידבק אצלנו הוא מידי – גם מחברי הצוות וגם מהלקוחות. זה מאוד חשוב להצלחה בקריירה, היכולת להשתפר מדי יום ולראות בכל אתגר מדרגה לטפס עליה. כשיש מעטפת של צוות טוב כמו אצלנו, הביקורת תמיד חיובית וממקום בונה".

"אני עובדת ברשת רק שלוש שנים, אבל הניסיון שצברתי הוא פשוט לא ייאמן", אומרת רויטל. "כשהתחלתי לעבוד בתחום לא הבנתי כמה חשוב להתנסות בכמה שיותר מקרים. לכללית אסתטיקה מגיעים מגוון אדיר של מטופלים בגילים שונים ובכל יום אני נחשפת למשהו שלא הכרתי. הלמידה נעשית, בין השאר, מתוך המפגש עם המטופלים וחשיפה לסוגי הטיפול השונים. כל מטופל הוא עולם ומלואו, כשאת נכנסת לעולם שלו את לומדת את התהליך ואת סוגי הטיפולים שהוא עובר. ניהלתי שתי מרפאות בו-זמנית ואני נתקלת בכל יום באינסוף אתגרים, בעיות שיש לפתור ומטופלים שצריך ללוות. מטופל מרגיש בטוח כשהוא בידיים של אדם מנוסה וכדאי לצבור את הניסיון הזה במקום אמין ומקצועי.

בארגון שלנו ביקורת בונה היא כלי עבודה. יש ישיבות קבועות להצפת בעיות עם הצעות לשיפור ולייעול. אנחנו כל הזמן בודקים מה לא עובד ואיך לפתור את זה. ביקורת היא כלי נהדר להתפתחות מקצועית ואני מאמינה שאם עושים דברים בצורה חיובית, זה רק תורם. לכן חשוב שהשיח במרפאה פתוח ואפשר לשתף בתחושות. הלמידה היא יומיומית".