מצאו את המשרה הבאה שלכם

הדברים שכל עובדת בהסרת שיער בכללית אסתטיקה חייבת לדעת

להכיר כל מטופל ברמה האינטימית ביותר, לשלוט בידע מתקדם ובמכשירים הכי חדשים, ולהיות מוקפים במומחים הכי טובים. שלוש מקצועניות חושפות את כל הסודות

כשחושבים על מרפאה, האסוציאציה המיידית של רובנו היא חדר משעמם, מכונה להנפקת מספרים לתור וספסלים שעליהם יושבים אנשים ומחכים בחוסר סבלנות. אבל אם תספרו את כל זה למטופלים בכללית אסתטיקה, הם כנראה יסתכלו עליכם בפליאה. אחרי הכל, האווירה כאן מזכירה הרבה יותר מפגש חברתי – סביבת עבודה נעימה שהיא גם חוויה ללקוחות. אחד מתחומי הטיפול המוכרים של הרשת הוא הסרת השיער. צוות מקצועי של כעשרים מסירות עובדות במרפאות הפרוסות בכל רחבי הארץ – מדרום ועד צפון,

ד"ר אירנה אוקרנט היא רופאה מאבחנת וגם ומטפלת בהסרת שיער. ב-12 השנים האחרונות היא משמשת כאחראית הסרות השיער במרפאת ״אם המושבות״. אורטל מיכאלוב, אחות במקצועה, מטפלת כבר 8 שנים בהסרת שיער במרפאת כללית אסתטיקה בנתניה. לריסה סורקוב, אף היא אחות במקצועה, מטפלת בהסרת שיער במרפאות כללית אסתטיקה בעפולה ובקיריון כבר 9 שנים.

ישבנו עם שלושתן לשיחה על מקום העבודה שלהן, וניסינו להבין איזה סודות הופכים את מרפאות כללית אסתטיקה למקום שאליו מגיעים לחוויה לא פחות מלטיפול.

אירנה: "כשאני מוקפת חברים, האכפתיות והרצון לעזור באים לי באופן טבעי״

אחריות

ד״ר אוקרנט: ״במהלך הקריירה שלי עבדתי כרופאה כללית פנימאית ונחשפתי למה שקורה בתחום מחוץ לכללית אסתטיקה. הנסיון הזה גרם לי להבין כמה מיוחד ושונה המצב במרפאות שלנו מבחינת האחריות המקצועית. אנשים לא מודעים לכך שהסרת שיער יכולה להיות מסוכנת אם הגורם המטפל הוא לא מקצוען. זה הרבה מעבר לאסתטיקה – רשלנות כאן יכולה להביא לנזקים בריאותיים. לכן העובדה שאנחנו עובדים תחת פיקוח צמוד של משרד הבריאות מספקת ביטחון ואמינות לכך שמי שעובר תחת הידיים שלנו, זוכה לעבוד עם מקצועניות שמבינות בתחום שלהן״.

אורטל: ״בכל יום שאני מגיעה לכאן, אני יודעת שיש לי גב של מערכת מקצועית ואנשי מקצוע איכותיים. העובדה שהאבחון לפני טיפול נעשה אצלנו על ידי רופאות וגם ההכשרות הקפדניות שעברתי כאן, מאפשרות לי לדעת איזה טיפול מתאים לכל מטופל. הציוד שאנחנו עובדות איתו הוא המתקדם ביותר בתחום, והוא עוזר לנו לקבל החלטות חשובות. חשוב להבין שהמטרה שלנו היא קודם כל לשמור על הבריאות של כל מי שמגיע אלינו. אם הידע המקצועי שלנו או הציוד מעלים ספק לגבי הבטיחות, לא נבצע את הטיפול״.

יחסי אנוש

אורטל: ״יש אינטימיות גדולה מאוד שנוצרת ביני לבין המטופלים שלי. קורה לי הרבה פעמים שבמפגשים האלה מתנהלות שיחות מלב אל לב, ממש כמו בין חברים קרובים. אני שם כשומרת סוד וכפסיכולוגית, וזאת המומחיות שלי – לתת לאנשים את התחושה המחבקת והנעימה הזו שהם יכולים להרגיש בה הכי בנוח. למשל, בשנים האחרונות מגיעים אלי הרבה מאוד גברים לטיפולי הסרת שיער. פעם זאת הייתה בעיקר נישה של ספורטאים, אבל היום הרבה יותר גברים מתחילים להיות מודעים לאסתטיקה שלהם. זה מדהים שלפעמים דווקא הנשים מגיעות בעקבות הגבר ולא להפך. זאת הוכחה לכמה חשובים יחסי האנוש והחיוך שבו הם מתקבלים אצלי.

אורטל: "אין מרפאה אחרת שהייתי יכולה לצבור בה ניסיון כזה"

״התחושה הטובה שאני מעניקה למטופלים מתחילה קודם כל מהחוויה האישית שלי. כל יום עבודה כולל ממשקים עם מנהלת המרפאה והרופאה האחראית, ומהשיחות האלה עולים פתרונות ועצות שהופכות אותי למטפלת טובה הרבה יותר. עובדות המנהל המדהימות שלנו שאחראיות על כל הצד האדמיניסטרטיבי, מתחילות את החוויה הזאת כבר בכניסה למרפאה. זאת חברות מקצועית שנבנתה בכנסים ובקורסים ובגיבוש האדיר שיש בינינו, ומועברת לאחר מכן גם למטופלים״.

ד"ר אוקרנט: ״אם תסתכלו בלוח הפגישות שלי, לא תראו יום אחד שדומה לאחר. מגיעים אלי אנשים בגילאים שונים ובמצבים שונים בחיים, חלקם מתיישבים כאן לשיחות נפש וחלקם סגורים יותר, חלקם מבוגרים וחלקם צעירים. זאת מיומנות שבניתי במהלך השנים שלי כאן לייצר לכל אחד מהם אווירה נעימה ונוחה. זה לא יכול לקרות בלי הסביבה שלנו כאן. כשאני מוקפת חברים ומרגישה כמו במשפחה קרובה ומקצועית, האכפתיות והרצון לעזור באים לי באופן טבעי״.

לריסה: ״אני מכירה את המטופלים שלי כמו את החברות הכי טובות שלי, עד לרמה של פרטים מאוד כמוסים ופרטיים בחיים שלהם. זה מגיע רק מהדינמיקה הזאת בין בני אדם שלמדתי כאן, ומהאווירה במרפאה שלנו. אנחנו מרגישות מאוד בנוח בתוך צוות המרפאה, והמטופלים מרגישים בזה. יש משהו מדבק בתחושה הזאת כי כולם רוצים להרגיש את החיבוק הזה, שיש מישהו שדואג לנו ואכפת לו מאיתנו. ובשביל זה אנחנו כאן״.

מקצועיות

ד"ר אוקרנט: ״פעמיים או שלוש בשנה אנחנו מתכנסות כולנו כדי לרענן נהלים, ללמוד טיפולים חדשים ולהכיר מכשירים חדשים. יש לנו רעב אדיר ללמוד ולהתעדכן כל הזמן, כי זה אומר שנוכל להיות מטפלות טובות יותר ולהציע פתרונות טובים יותר למטופלים״.

אורטל: "אין תחליף לניסיון, זה משהו שאי אפשר לקנות ואי אפשר לזייף. בכל יום אני מטפלת במקרים שמעשירים אותי מקצועית: יש אנשים עם סוגי שיער ועור שונים, חלקם נוטלים תרופות בקביעות וחלקם סובלים מבעיות רפואיות שונות. בזכות הממשק איתם והסיוע שאני מקבלת מהצוות שסביבי, אני מטפלת הרבה יותר טובה משהייתי יכולה להיות בכל מקום אחר. אין מרפאה אחרת שהייתי יכולה לצבור בה ניסיון כזה״.

לריסה: ״זה אפילו יותר מההיכרות עם מגוון של מטופלים. חלק מהמקצועיות שלנו היא ההיכרות העמוקה עם החומרים והמכשירים שאנחנו משתמשות בהן. כדי שאני אוכל להיות מקצועית ברמה הגבוהה ביותר, אני חייבת להתעדכן בכל פרט, להכיר תופעות לוואי, לדבר עם הרפואה המומחית של התחום ולדאוג שתמיד תהיה לי תשובה מקצועית לכל בעיה. ובמרפאות שלנו זה קורה כל יום מחדש״.